woensdag 9 oktober 2013

7 Haarverzorgings tips


1. Doe je haar zo min mogelijk aan.
We stellen het bloot aan wind, aan water, we kammen en borstelen het , we kleuren het en bewerken het met föhns en stijltangen. Al deze handelingen brengen schade aan het haar. Als je dan toch je haar wilt stijlen of föhnen gebruik  dan een heat protector.

2. Gebruik goede haar producten.
Kies een shampoo die speciaal voor jouw haartype is  en die ook daadwerkelijk iets voor je haar doet. Gebruik ook altijd  een conditioner. Een conditioner voedt het haar en sluit je haar schubben.

3. Gebruik regelmatig een haarmasker.
Een haarmasker voedt het haar. Het verschil tussen een haarmasker en een conditioner is dat een haarmasker veel intensiever is. Een haarmasker moet ook veel langer intrekken. Ik gebruik meestal het olijfolie masker! Zie hier het artikel wat ik er laatst over schreef Olijfolie masker

4. Pas op met nat haar.
Nat haar breekt gemakkelijk af. Je kunt ze het beste kammen als ze droog zijn.
Omdat, ik krullen heb doe ik mijn haren voorzichtig kammen als ze nat zijn, want anders krijg ik pluizig haar en gaan mijn krullen eruit. Ook kun je je haar het beste laten opdrogen aan de lucht.

5. Drink veel water.
Misschien heel raar maar Drink veel water.
Een haar bestaat voor 25% uit water. Drink daarom voldoende water voor een natuurlijke glans.

6.Gebruik serums.
Gebruik serums of olie na het wassen van je haar. Ik kan niet zonder olie ik gebruik de Garnier Fructis Miraculous Oil. Het voedt mijn haren supergoed en hij is ook nog eens niet zo duur!

7. regelmatig laten knippen.
Als je haar eenmaal beschadigd is kun je het ook niet meer hertellen.
Ga ook elke 6/8 weken na de kapper om gespleten punten te voorkomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten